
En el dia d’ahir, l’equip de govern d’ERC-PSC va realitzar un comunicat amb algunes afirmacions que creen un relat que no s’ajusta a la realitat.
Aquest comunicat va ser una resposta immediata a la presentació d’una moció que férem el dia abans al Ple municipal i que va rebre el suport de tota l’oposició, excepte la CUP. La proposta tenia el do de l’oportunitat pel debat públic que havia promogut una associació veïnal (Ocata Activa) i per la postura intransigent del govern. Fruit d’això, vàrem proposar iniciar un procés de participació ciutadana a favor d’un debat serè i transparent sobre l’estacionament regulat.
Aclarirem doncs alguns aspectes sobre la zona verda que no s’ajusten al comunicat del govern. La informació igualment la podreu contrastar a través del Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (Nº Registre 202110057390 i data publicació 22/04/2021).
- En el BOPB a la pàgina 13, es parla de la Zona verda exclusiva per a residents i diu literalment: “les tarifes que a aplicar serien: Residents de la zona. El component base de la taxa és de 0,2€/dia, amb un màxim d’1,4 €/setmana.”. I una mica més avall: “En total, s’ingressarien anualment uns 129.500€, que es correspondrien a uns 73€ anuals per plaça”.

- El Pla de mobilitat urbana sostenible 2016-2021 (PMUSM en la pàgina 68): ens parla de l’aparcament regulat a la via pública, i es fa ressò d’una enquesta a 370 persones del nostre municipi (2015). Quan es pregunta sobre establir una àrea verda, la resposta és “sembla ser aprovada per més de la meitat dels que es manifesten independentment de la zona de residència”. Quan es pregunta als qui estan a favor fins quan estaria disposat a pagar al mes, la resposta és “entre un 40 i un 60% d’aquests no estaria tanmateix disposat a pagar, amb la qual cosa es mostren partidaris d’una àrea verda gratuïta (segurament a imatge de la zona taronja ja existent al municipi)”. Això significa que més de la meitat dels enquestats no volien pagar per estacionar el cotxe.
- Allà on el govern diu que “l’Ajuntament del Masnou va fer l’encàrrec de gestió de l’aparcament regulat a l’empresa pública municipal SUMEM, que va ser aprovat per unanimitat del Ple municipal del 21 de gener del 2021”, a part d’errar amb la data (va ser el 21 d’octubre del 2021), es pretén confondre a la gent, ja que només es va acordar que l’empresa pública gestionés l’aparcament, fos aquest de zona blava, taronja o verda, i no l’aprovació de la zona verda.
Esperem que el fet que la implementació de les noves àrees d’estacionament no comencin l’abril d’enguany, sigui l’oportunitat (tal com expressàvem a la nostra proposta que va passar pel ple) de poder debatre-ho públicament. Si la zona verda és una bona opció, parlem-ne. De moment, seríem més partidaris d’una zona taronja o vermella, on la ciutadania del Masnou no pagués i sí que ho fessin els de fora.
Des de l’oposició, actuarem amb rigor i transparència, sempre al costat d’una ciutadania mobilitzada pel bé comú i amb l’actitud de construir una vila més oberta i sostenible per a tothom. El model de poble que proposem sempre es basarà en la mobilitat sostenible i d’acord amb la situació d’emergència climàtica que vàrem promoure el 19 de setembre de 2019. És en aquest sentit que coincidim amb el govern municipal, al qual traslladem la nostra voluntat d’arribar a consensos per la vila que estimem.
El Masnou, dissabte 19 de febrer de 2022